Stránky

středa 6. února 2013

Podrobný návod pro všechny cupcake začátečníky


Minulý rok, zrovna před zkouškovým, jsem objevila všechny ty skvělé zahraniční food blogy a kouzlo cupcakes. Každý nový recept a fotku jsem považovala skoro za umělecké dílo a nechápala, jak takovou nádheru může někdo upéct a hlavně potom sníst. Ničemu jsem ale nerozuměla, nevěděla jsem, co znamená fondant a jak s ním dělají ty krásné ozdoby, jaké vlastně to barvivo by se mělo používat a proč. Nechápala jsem, co je tak dobrého na buttercreamu, od malička jsem totiž neměla ráda máslové krémy (když se ale dobře udělá, vůbec nechutná po másle). A už vůbec jsem nechápala, jak se může takhle krásně zdobit cukrářským sáčkem a zdobící špičkou.


Když jsem po nějaké době vymýšlela jméno pro můj blog a blondýnka v kuchyni neprošlo poté, co jsem tento název zadala do google (pokud je vám méně, než 18 let, nezkoušejte to, prosím), vzpomněla jsem si, jak jsem se tenkrát po ránu dívala do zrcadla a viděla takový nic moc cupcake (tedy vlastně muffin) ještě před zdobením. Když jsem pak na sebe nanesla příslušné množství barviček, vypadalo to už trochu jako docela pěkný cupcake. Prostě jsem tenkrát měla místo hlavy cupcake.

Pokusím se vám nyní trochu přiblížit, jak se cupcakes dělají a co je na ně potřeba. Budou se vám hodit vždy, když budete chtít být středem pozornosti. Já je občas předávám někde potají nebo dělám, že vůbec nevím, kde se tam vzaly, Španělky se totiž kolem nich vždycky sběhnou, hulákají a obdivují je, a to já se pak stydím.


Začneme tedy se základním receptem – vanilkovým. Tím ale nechci říct, že základní znamená nejhorší…to ostatně uvidíte sami. 

Pomůcky, které budete potřebovat na pečení:

  • Kuchyňský šlehač. Vystačí vám nějaký obyčejný, pokud to ale s pečením berete opravdu vážně, neobejdete se bez KitchenAid. Stojí sice kolem 15 tisíc, ale mají i růžovou s třpytkami!
  • Kuchyňskou váhu.
  • Plechovou tvarovanou formu nebo jednotlivé silikonové formičky na muffins.
  • Papírové košíčky, bílé nebo barevné. Ty barevné se občas při pečení odbarví, protože moc dobře neodolávají tuku.
  • Rošt a 4 skleničky na chlazení cupcakes po vyjmutí z trouby a z formiček. Existují také speciální rošty na chlazení nebo můžete použít rošt z mikrovlnné trouby. Cupcakes se na nich chladí, aby papírové košíčky nezvlhly a neodlouply se.
  • Na odměření stejných dávek těsta se vám může hodit lžíce na kopečkovou zmrzlinu.


Pomůcky na dekoraci:

  • Cukrářský sáček. Nejpraktičtější a nejvíce hygienické jsou ty jednorázové, ale existují i látkové nebo pogumované.
  • Kovové zdobící špičky. Prodává se jich neskutečné množství, kulaté, otevřené hvězdy, zavřené hvězdy, lístkové, květinové… Pro začátek doporučuji 2D a 1M od Wilton.
  • Váleček na těsto s nepřilnavým povrchem, budete ho potřebovat na fondant.
  • Vykrajovátka na fondant.

Ingredience na pečení 12 vanilkových cupcakes:

  • 200 g cukru krupice
  • 115 g másla v pokojové teplotě
  • 3 vejce
  • 200 g polohrubé mouky
  • 1,5 kávové lžičky prášku do pečení
  • 120 ml polotučného mléka
  • 1 kávová lžička vanilkového extraktu

Jak vidíte, jediná ne úplně běžná ingredience na základní recept je vanilkový extrakt. Můžete ho zaměnit za vanilkové aroma nebo vanilkový cukr, ale není to ono. Vanilkový extrakt totiž obsahuje alkohol a právě díky němu vanilka uvolní všechny své chuťové složky. Já už se nějaký ten pátek snažím sehnat extrakt z madagaskarské vanilky od Nielsen-Massey. Až ho seženu, určitě vám řeknu, jestli to opravdu stojí za to. 

Ingredience na základní vanilkový buttercream:

  • 250 g másla v pokojové teplotě
  • 325 g moučkového cukru
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 2 lžíce mléka

Ingredience na dekoraci:

  • cukrové ozdoby (motýlci, konfety…) 
  • bílý fondant, který obarvíme gelovým barvivem
  • růžový  fondant
  • cukrové perličky
  • jedlé třpytky
Cupcakes můžete ozdobit podle vaší fantazie, prodává se spoustu cukrových nebo čokoládových ozdob. Také můžete použít ozdoby z jedlého papíru nebo čokolády.


Postup:
 
1.Předehřejeme troubu na 175°C a připravíme si plech nebo formičky, které vyložíme papírovými košíčky.

2. Prosijeme mouku s kypřícím práškem a dáme stranou.

3. Šleháme máslo s cukrem, až se spojí, zesvětlá a znásobí svůj objem. Pokud se bojíte, že budou cupcakes suché, můžete zaměnit 25 gramů másla za jednu lžíci oleje.

4. Zašleháme vejce jedno po druhém. Přidáme polovinu mouky a zašleháme za nižší rychlosti. Přidáme mléko smíchané s vanilkovým extraktem.  Poté přidáme druhou polovinu mouky a šleháme, dokud není těsto dokonale hladké.

5. Formičky vyložené papírovými košíčky naplníme do dvou třetin těstem. Pokud použijete jen papírové košíčky bez formy, cupcake se při pečení rozpleskne. Pokud naplníte do více než dvou třetin, budete mít spíš muffin a nebude se vám dobře zdobit.



6. Pečeme přibližně 25 minut, nebo dokud špejli, kterou zapíchneme do těsta, nevytáhneme suchou. Prvních 20 minut neotvíráme troubu, aby se nám cupcakes nepropadly.

Zatímco se cupcakes pečou, připravíme buttercream:

1. Prosijeme moučkový cukr a dáme stranou.

2. Šleháme máslo nakrájené na kostičky. Čím měkčí bude máslo, tím lépe se nám bude krém šlehat. Až bude z másla měkký krém, přidáme postupně polovinu cukru (opatrně, aby vám v kuchyni nesněžilo).

3. Poté přidáme 2 lžíce mléka a lžičku vanilkového extraktu. Nakonec zašleháme postupně zbytek cukru a šleháme ještě přibližně pět minut (můj šlehač se zpotil, chudák). Výsledek bude světlý, sametový a tuhý krém.


- Do krému se často přidává gelové barvivo a to tím způsobem, že se v něm namočí špička párátka, otře do krému a pečlivě zašlehá. Pokud si koupíte kvalitní barvivo (Wilton, Sugarflair), vydrží vám velmi dlouho a barvy budou krásně jasné, i když je použijete na pečení.

- Pokud vám buttercream samotný nechutná, můžete do něj přidat pudink, sýr  Philadelphia, který jsem použila tady nebo zdobit cupcakes například pařížskou šlehačkou.

Teď už ale dáme krém stranou, aby se nám cupcakes nespálily. Vyjmeme je z trouby a necháme chvíli vychladnout uvnitř formy, abychom se nespálili. Poté přendáme na rošt podložený hrnečky, jako na fotce (na které také můžete vidět, jak dopadne cupcake bez pevné formičky nebo jak vyroste, pokud ho naplníme těstem až po okraj papírového košíčku).


Nyní si můžeme připravit ozdoby:

1. Pokud máme fondant bílý a chceme barevný, obarvíme ho pomocí potravinářského barviva. Otřeme o fondant párátko namočené v barvivě a vzpomeneme si, jak jsme byli malí a hráli si s modelínou. Válíme a válíme kuličku, dokud není stejnoměrně barevná. Poté fondant vyválíme na pečícím papíru posypaném malém množstvím moučkového cukru. 

2. Pomocí vytlačovacích formiček tvoříme ozdoby. Pokud je na sebe chceme přilepit, použijeme kapku vody. Ozdoby si můžeme připravit předem, stačí uchovat je v dobře uzavřené plastové krabičce.


Cupcakes už jsou určitě vychladlé, můžeme je tedy ozdobit krémem. Růže z krému je skutečně jednoduchá a efektní:

1. Do cukrářského sáčku vložíme zdobící špičku 1M od Wilton nebo podobnou a naplníme ho krémem. Promasírujeme mezi dlaněmi, aby se krém trochu zahřál a ztratily se vzduchové bubliny. Sáček sevřeme pevně mezi palcem a dlaní a držíme ho vždy svisle.


2. Na vytvoření růže je potřeba vytlačit trochu větší množství krému doprostřed a poté vytvořit spirálu směrem ven. Tam, kde je nevzhledný konec růže, tedy na samém okraji, přiložíme ozdobu.

Pokud se vám můj příspěvek líbil a byl vám užitečný, pokud máte nějaký dotaz nebo je v příspěvku něco špatně, napište mi komentář.

Chcete-li se dozvědět o nových příspěvcích jako první, dejte mi like zde.


Přeji úspěšné pečení :-)

Příště Přespříště vám ukážu, jak vytvořit jednoduchou růži z fondánu


87 komentářů:

  1. Přesně takový postup jsem potřebovala. Podrobný a zároveň jasný!
    Jdu na to, drž palce! =)

    OdpovědětVymazat
  2. Perfektni postup. Skoda, ze u nas ve meste napriklad fondant asi nikdy nesezenu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji za všechny vaše komentáře :-)

      Já si taky mnohokrát musím objednávat ingredience přes internet, kamenných obchodů moc není. Můžete zkusit udělat domácí fondant, nemám s ním zkušenost, ale předávám recept:

      250 g bílých bonbónů marshmallows
      500 g moučkového cukru
      2 lžíce vody
      trochu maizeny
      gelové nebo práškové potravinářské barvy

      Bonbóny dáme do mísy s vodou (2 lžíce) a necháme rozpustit v mikrovlnné troubě. Na pracovní desku nasypeme cukr a rozpuštěnou hmotu do něj nalijeme. Těsto zpracováváme nejprve špachtlí, abychom se nespálili. Až budou ingredience spojené, posypeme stůl trochou maizeny a těsto vyválíme nepřilnavým válečkem. Válíme a přidáváme maizenu, dokud fondant nebude lepit. Poté vytvoříme kouli, zabalíme do potravinové folie a necháme uležet jeden den v lednici.

      Množství je na potažení celého dortu, na ozdoby ho tedy budete potřebovat mnohem menší množství. Na druhou stranu se může uchovávat v lednici až několik měsíců.

      Vymazat
  3. Chtěla bych se zeptat na barvení krému a těsta potravinářským barvivem, přeci jen se lépe shání :D kolik se ho dává? A jak se výsledek liší od gelových barviv?
    Akanami

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel nemám s tímto barvivem zkušenosti, kazdopádně gelové je také potravinářské. Pokud myslíte, že to vaše je méně kvalitní, tak ho asi budete muset dát do krému o něco víc, ale přeci jen raději postupně.

      Vymazat
    2. děkuji za receptík,určitě zkusím a jinak klasické potravinářské barvy z obchodu jsou naprd.Jsou na bázi soli a tedy celej krém pokazí,stejně tak potahovka chytne blbou pachuť. Určitě doporučuji používat barviva nej v gelové formě.Sic stojí o trochu víc,ale kvalitou jsou nesrovnatelná ;-)

      Vymazat
    3. a navíc vydrží dlouho ;) peču už 1 rok a ještě mám barviva víc jak třičtvrtě, a to dělám s bratrem dorty a ták :D

      Vymazat
  4. Super návod:) Určitě zkusím. Jenom škoda, že v ČR se některé uvedené věci téměř nedají sehnat. Ještěže máme ten Ebay. Mimochodem, našla jsem na něm i ten doporučovaný extrakt z vanilky, takže pokus stále sháníš: http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=cupcake+Nielsen-Massey&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.XNielsen-Massey&_nkw=Nielsen-Massey&_sacat=0

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za tip :-) Na internetu je několik obchodů, kde se dejí sehnat myslím všechny uvedené pomůcky, ale podívám se na to ;-)

      Vymazat
    2. Taky jsou dva obchody v Brně, a v Praze je určitě :D já bydlím poblíž Brna, takže to problém není ;)

      Vymazat
    3. Jee, kde se prosim nachazi ten obchod v Brne?
      Dekuji

      Vymazat
  5. Super článek, díky za něj! Pekla jsem podle něj o víkendu pro brášku k narozeninám, a cupcakes sklidily ohromný úspěch. Díky moc! ;-)

    OdpovědětVymazat
  6. Co mám prosím přidat do ozdobného krému, aby byl barevný? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do krému se přidává potravinářské barvivo, já používám gelové. Prodává se v různých internetových obchodech. Také se dá sehnat práškové, s tím ale nemám zkušenost.

      Vymazat
  7. Ahojda,
    zrovna před chvílí jsem je dodělala a už mám dva v sobě! =o) Opravdu recept je parádní, ani to není tak složitý, dělala jsem je poprvé. Jen si potřebuju pořídit pořádné zdobítko, páč mi prasknul pytlík, a tak jsem teď sladká od hlavy až k patě! Když se dnes nezbaští, tak je vezmu zítra k našim, protože táta má dnes svátek.

    OdpovědětVymazat
  8. Skvělý návod, dlouho se odhodlávám udělat je, tak teď vím, jak na to :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak přeji hodně úspěchů a už žádné odhodlávání, je to hračka :-)

      Vymazat
  9. Také děkuju za skvělý a jasný recept. Těsto je moc dobré, sklidilo úspěch. Jen krém musím doladit do dokonalosti, k té má ještě daleko...;-D Chci se tě zeptat, vždy dáváš do krému Philadelphia?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Do krému dávám Philadelphia pouze, když chci, aby byl lehčí. Krém je také dobrý s pudinkem, jen se mi občas srazí, také ho musím dotáhnout k dokonalosti :-)

      Vymazat
    2. prosim a kolik philadelphii davate do buttercreamu??

      Vymazat
    3. Recept na lehký krém zde: http://mistohlavycupcake.blogspot.com.es/2013/11/dynove-cupcakes-s-marcipanem-skoricovym.html :-)

      Vymazat
  10. Skvělý návod :) zítra se na mě chystám, dneska jsem si udělala fondant podle receptu tady v komentářích a je to obrovská piplačka, hlavně to hodně lepí takže to šlo těžce zpracovat, už se těším až se mi odleží a budu moct dělat cupcakes :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, doufám, že vše dobře dopadlo a měla jsi úspěch :-)

      Vymazat
  11. Máte velmi pěkný blog

    OdpovědětVymazat
  12. Ale to je pěkný blog! :) prosím, jaký používáte ke špičkám Wilton sáček a je potřeba koupit i ten adaptér:) a jaký? Malá rada pro nadšence: teď koncem roku jde koupit levnější vanilkové lusky. Já je takhle koupila min. rok, podle návodu z internetu naložila do vodky a mám parádní extrakt z vanilky. :D Hana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Bohužel nevím, jakou značku sáčků mám, ale jsou plastové a velmi pevné. Možná z Tescomy by nemusely být špatné. Adaptér vůbec nepoužívám. Děkujeme za tip na domácí vanilkový extrakt, určitě ho vyzkouším!

      Vymazat
  13. Anetko, děkuji za odpověď :D Objednám si špičky od Wiltonu a začátkem prosince budu dělat cupcakes naší Ellince do školy k narozeninám. Mám spoustu nápadů jak je udělat, tak mě držte palce, ať to dobře dopadne :))))) Hana

    OdpovědětVymazat
  14. Držím palce, dopadne to určitě výborně, jen pozor na převoz, aby se "nepomačkaly". Prodávají se krabice a zde je návod na domácí výrobu: http://www.turnstylevogue.com/2012/11/how-to-carry-those-cupcakes-without-messing-up-your-hard-work/

    OdpovědětVymazat
  15. skvelý blog. konecne dáka super baba co sa o to zaujíma a vie zaujímavo písat. ja peciem uz asi 3 roky a ked som zacinala tak som nevedela najst ziaden poriadny blog takze vacsinu som sa ucila sama :D mimochodom ak su tu daky geekovia tak je teraz jedna super vlogerka na youtube (najdite si nerdy nummies) ktora je super co sa tyka dekoru. len treba vediet anglinu a je to uplne easy :D

    OdpovědětVymazat
  16. Dakujem za recept vyskusam, ale chcem sa opytat ci mi neviete poradit aj ine polevy na capcaky ak ano tak poprosim aj recept lebo v tomto som uplne zaciatocnik velmi pekne dakujem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžete zkusit lehký krém s philadelphiíí: http://mistohlavycupcake.blogspot.com.es/2013/11/dynove-cupcakes-s-marcipanem-skoricovym.html nebo třeba smíchat máslový krém s pudinkem (ten se mi ale většinou srazí). Také je dobrá tvarohová šlehačka (vyšleháte jednu smetanu s cukrem a poté všleháte jeden měkký tvaroh).

      Vymazat
  17. Skvělý návod! Přesný a naprosto jasný, o svátcích vyzkouším - děkuji.

    OdpovědětVymazat
  18. Strašně moc děkuju, už dlouho chci cupcakes vyzkoušet, ale až díky tvému receptu jsem si řekla, že do toho jdu! :)

    OdpovědětVymazat
  19. Super recept, cupcakes se povedly :))

    OdpovědětVymazat
  20. Páni, to je super postup :-) Chystám se péct cupcakkes tak jsem se chtěla zeptat, kde nakupuješ fondant a ty rlůzné tvořítka a pomůcky a tak? Chci si na to nakoupit nějakou "základní výbavu" + nový zdobící sáček protože ten můj nějak nevydržel nápor vánoc :-D Předem děkuji :-) Denisa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Bohužel nebydlím v Čechách, takže v tomto ohledu Ti nemůžu moc poradit, ale existují internetové obchody, kde pomůcky a ingredience prodávají. Tescoma také začíná mít pěkné věci.

      Vymazat
  21. Super fakt diky :-3

    OdpovědětVymazat
  22. Super práce, moc hezky napsané. Nakoupím vše potřebné a vyzkouším podle Vás. Narazila jsem na recept, jak vyrobit domácí vanilkový extrakt. Zdá se mi to jednoduché, tak proč to nezkusit ;)
    http://www.apetitonline.cz/tipy-triky/1175-domaci-vanilkovy-extrakt.html

    OdpovědětVymazat
  23. Ahoj,tento članek se mi opravdu moc líbí,chystám se je udělat tento víkend chtěla jsem se jen zeptat jak dlouho vydrží tyto cupcakes dobré a čerstvé. Děkuji Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já skladuji cupcakes v uzavřené nádobě v lednici. Většinou nevydrží déle než 3 dny, protože se sní :-) Ale pozor na fondánové ozdoby, ty mají tendenci se roztékat. Jestli si chceš cupcakes připravit předem, doporučuji mít ozdoby stranou, také v uzavřené nádobě a v suchu, a dodat je maximálně pár hodin předem.

      Vymazat
  24. Ahoj, tento recept určitě vyzkouším, akorát se zeptám, jakou velikost mají tyto formičky na cupcakes? 5cm nebo větší? :-) Díky

    OdpovědětVymazat
  25. Zdravím!! Včera jsem vyzkoušela tyto cupcakes dle vašeho receptu :) Musím říct, že se moc povedly,byl to můj první pokud o cupcakes! Přesto se musím zeptat: buttercream jsem dělala jen z másla, bez mascarpone nebo philladelphie a uvedené množství cukru je opravdu velmi mnoho, je to takto správně? Buttercream totiž docela nepříjemně křupe, což si myslím, že je špatně. Použila jsem samozřejmě moučkový cukr, ale i tak se mi zdá, že by křupat neměl. Děkuji za odpověď! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý večer, jsem ráda, že se cupcakes povedly! Buttercream se opravdu dělá z tolika cukru, ale rozhodně by neměl křupat. Buď jste ho šlehala moc krátce nebo je možné, že cukr nebyl dostatečně jemný a prositý. Dopuručuji Vám variantu s Philadelphií http://mistohlavycupcake.blogspot.com.es/2013/08/mrkvove-cupcakes-s-lehkym-kremem.html, ta určitě křupat nebude, ale zároveň má skoro stejně pevnou texturu, jako klasický buttercream.

      Vymazat
  26. Prosim vas, mne tdn buttercream vobec nestuhol...preco? Miesala som ho asi 15min az nic...nie je taky husty ako mate vy...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je zvláštní, buttercream bývá tuhý už od začátku, právě proto se do něj přidává trochu mléka, aby se v něm lépe rozpustil ten cukr. Máslo nemůže být tuhé, ale také by nemělo být úplně tekuté, a rozhodně ne ohřáté v mikrovlnné troubě. Také s ruznými margaríny se stává, že krém teče.

      Vymazat
  27. Super blog,krásný design a skvělý recept :3 Ty dortíky vypadají dokonale :3

    OdpovědětVymazat
  28. Úžasný návod, rozhodně perfektní pro všechny začátečníky! Rozhodně se také nechám inspirovat. Zatím dělám jen "velké" dorty takže ty malé jsou pro mě výzvou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji :-) Pro mě jsou zase výzvou ty velké dorty, na ty si ještě moc netroufám :-)

      Vymazat
  29. Dobrý den, chtěla bych se zeptat k té větě "Prosijeme mouku s kypřícím práškem", jak velké množství tam mám čeho dát?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý večer, 200 g polohrubé mouky a 1,5 lžičky kypřícího prášku ;-)

      Vymazat
    2. Dobrý den, chtěla jsem jen pochválit za super web...
      Začalo to u 2socek...viděla jsem první díl, řekla si:"americká kravina, co naví..." Teď mám pocit, že jsem na ten seroš závislá a jelikož jejich dortíky vypadají tak sladce, byla jsem včera v obchoďáku a nakupovala...dnes je chci vyzkoušet! Sice nejsem nějak extra na sladké, ale myslím, že mě tyhle potvory chytnou a budu je péct na každou příležitost :) držte palec a přeju dál tak sladký cupcakový web

      Vymazat
  30. Nějak jsem se začetla do receptů a úžasných fotek, které tady máte, že jsem si ani nevšimla, kolik už je hodin :D. Chtěla bych zkusit tzv. "red velvet cupcake", a všude, kde objevím recept, je k němu také připojen recept na krém ze sýra, mě by ale víc lákal váč buttercream, takže se chci zeptat, jestli by to nebylo úplně odchuti udělat red velvet a k tomu buttercream? Díky moc za váš názor :-), a s přáním hezkého večera, Aneta.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, myslím si, že klasický buttercream se k red velvet také hodí, má lepší konzistenci a lépe se s ním zdobí. Kdybyste nechtěla používat potravinářské barvivo, můžete se inspirovat zde: http://mistohlavycupcake.blogspot.com.es/2013/01/red-velvet-bez-umelych-barviv.html. :-)

      Vymazat
  31. Páni, dneska jsem je zkusila a vážně jsou výborné)) moc bych chtěla poděkovat za tento recept ^^ nic lepšího jsem v životě nejedla! :D

    OdpovědětVymazat
  32. Užasný recept, hrozně dobrý :) Děkuju moc ♥

    OdpovědětVymazat
  33. Dobrý den, chtěla jsem se zeptat jesli je mohu polít jen čokoládou?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne máslový krém je mrcha rospustil by se

      Vymazat
    2. Máte pravdu, krém by se rozpustil, ale samotný piškot bez krému se může polít čokoládou...i když se to asi běžně nedělá ;-)

      Vymazat
  34. Ahoj Anet,

    v prvom rade, fakt super blog aj navody :) dnes som skusala tieto vanilkove no a mam taky ten plech na 24 muffinov, kosicky som naplnila do tych 2/3 a predstav si,ze mi cesto islo hore do spicata :( nevies cim to mohlo byt? inak krem sa mi celkom podaril, aj ked na moj vkus je prilis sladky, tak nabuduce budem vediet, ze menej cukru :) no a to zdobenie :D buduci tyzden chcem skusit tie pomarancove, ak sa mi podari zohnat ten cukor :) inak, chcela som sa opytat, ake muky mozem pouzivat, ak by som chcela robit bezlepkove? dakujem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, mockrát děkuji :-) To opravdu nevím, do špičata se mi ještě nepodařily :-) Každopádně spičku můžes odkrojit, jestli Ti vadí při zdobení. Krém je hodně sladký, proto doporučuji ten s Philadelphií, i když zase tak pěkně nedrží: http://mistohlavycupcake.blogspot.com.es/2013/08/mrkvove-cupcakes-s-lehkym-kremem.html
      Bezlepkové jsem ještě nikdy nepekla, poradí někdo? Také bych je ráda zkusila, jakmile budu mít čas, vrhnu se na to :-) Nejraději používám menší formičky (horní průměr 7 cm, spodní 4,3 cm), mám radši, když jsou cupcakes menší a je jich víc, kdo chce další, ať si přidá :-)

      Vymazat
    2. Ahoj, včera jsem zkusila udělat bezlepkové a byly super :-). Pokud chcete někdo zkusit tak použijete 100 g Doves Farm samokypřící + 100 g Doves Farm rýžové a vynechte kypřící prášek. Bezlepkovému pečení zdar :-). Jitka

      Vymazat
  35. a este som sa chcela opytat, ze ake velke formicky vlastne pouzivas? :) dakujem

    OdpovědětVymazat
  36. Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, to jsou opravdu přímo formičky na muffiny? Zrovna dnes jsem shanela formičky na cupcakes a nemohla jsem je sehnat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, ano, já používám silikonové na muffiny, občas je mívají v Tchibu. Myslím, že by to neměl být problém je sehnat, má je i Tescoma, nejsou sice oddělené, ale to nevadí, naopak je to pohodlnější.

      http://www.tescoma.cz/peceni/formy-a-plechy/delicia-silicone/629350-forma-12-muffinu-delicia-silicone

      Vymazat
  37. Nadherne! Viete mi poradit ako v buttercream-u rozslahat cukor, aby ho tam nebolo citit ako piesok? Je to vobec mozne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cukr by měl být co nejjemnější, prositý a krém by se měl šlehat opravdu hodně dlouho. Nezapomeňte přidat 1-2 lžíce mléka. Také mám zkušenost, že když křupe a nechá se odležet, tak se cukr rozpustí a nekřupe. V lehčí variantě nekřupe nikdy: http://mistohlavycupcake.blogspot.com.es/2013/08/mrkvove-cupcakes-s-lehkym-kremem.html

      Vymazat
  38. SUPER! Nikdy jsem cupcakes nepekla a tohle je skvelý postup!!

    OdpovědětVymazat
  39. Úžasné. Už jsem se několikrát pokoušela o Cupcake a vždy z toho vyšel Muffin nebo hmota podobná bábovce. Jen jsem místo vanilkového extraktu použila vanilkový lusk a jako krém ganache z bílé čokolády... LUXUS!! :) Musím zkusit i vaše další recepty :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale bábovka a muffin jsou přece taky dobré :-) jde spíš o tu velikost, muffin z formy přetéká a cupcake by měl být pěkně rovný, aby se dobře zdobil. S vanilkou přímo z lusku a s ganache musely být vážně luxusní, mňam :-)

      Vymazat
  40. Ahoj, chci se zeptat, jestli je třeba lepší, udělat si krém na zdobení den předem, aby nebyl moc tekutý?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, to bych neřekla, buttercream je dost tuhý sám o sobě. Může se dát do lednice na chvíli, ale na celý den ne, to by se s ním ani nedalo zdobit. U krému z cream cheese to také nedělám a neteče. :-)

      Vymazat
  41. Moc pěkný návod, měla bych však jedno mínus, kterým je to, že vždy když čtu postup, tak musím scrollovat nahoru, abych věděla, co kam čeho dát. Pak bych se ale chtěla zeptat, když mi buttercream vznikl hrozně moc sladký, jak to mám "zmírnit"?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za připomínku, souhlasím s vámi, že to není zrovna pohodlné. Polepším se :-) Jestli je krém hodně sladký, tak do něj můžete přidat trochu cream cheese anebo možná malinko soli, to jsem nikdy nědělala, ale vím, že se to používá u karamelizovaného kondenzovaného mléka.

      Vymazat
  42. teprve to budu s kámoškou skoušet ale už se těším

    OdpovědětVymazat
  43. Ahoj, tento recept je naozaj výborný a chutný, ale mala by som jednu otázku: Po vymiešaní buttercreamu je v ňom cítiť dosť cukru a rýchlo sa topí...ako je možné že tvoj je taký krásny tuhý? Vopred ďakujem za odpoveď :).

    OdpovědětVymazat